10 krivih očekivanja SEO optimizacije
Kontinuiranim radom na optimizaciji internet stranice realna očekivanja SEO optimizacije je poboljšanje pozicija za određene ključne riječi na Google tražilici. Nekad davno je bilo potrebno napraviti samo nekoliko izmjena na već postojećoj stranici, primjerice optimizirati strukturu internih poveznica i napraviti backlinkove na pravim stranicama- i gotovo preko noći bi prvi rezultati bili vidljivi.
U današnjem vremenu ubrzanog tehnološkog razvitka, primjene umjetne inteligencije i povećanjem konkurencije i sam SEO proces je postao dosta složeniji. Osim toga zahtjeva puno više znanja i vremena, ali i financijskih ulaganja.
Naravno da očekujemo da nam se uložena investicija vrati. Ako želite preko noći postati prvi na Google-u radije svoj novac uložite u drugu vrstu marketinga.
U nastavku teksta možete pročitati koja nerealna očekivanja SEO optimizacije imamo, odnosno koje su najveće zablude o SEO optimizaciji.
1. Svaka uložena lipa će mi se vratiti
Cilj svakog ulaganja je povrat uloženih sredstava. Iako se uspješnost SEO-a mjeri u povećanju ROI-a (return of investment), pogrešno je shvatiti SEO proces isključivo kao odnos uloženog i vraćenog. S obzirom na to da su i najuspješniji SEO stručnjaci u konačnici ljudi, i oni čine greške. Ponekad krivo procjene tržište, ponekad je konkurencija prevelika, možda je potrebno dugo vremena kako bi mjere počele napokon djelovati … Raznorazni su razlozi zašto neka optimizacija na kraju ne donese očekivani profit iako je sve napravljeno kako struka nalaže. No, postoji i onaj jedan momenat kad se sva ulaganja počnu isplaćivati te se svrha optimizacije može mjeriti kroz rast ROI-a.
2. SEO stručnjak može točno procijeniti koliki će biti ROI
Ovo zvuči savršeno da bi bilo istinito. U tome i je bit, jer SEO stručnjak može dati određene prognoze, ali ne može dati garanciju da će se one i ostvariti.
3. Rezultati su vidljivi preko noći
Ne, nažalost nisu. Često se krivo misli kako će donošenjem potrebnih mjera naša stranica odmah sutradan biti na prvom mjestu na Google-u. Za razliku od primjerice Google oglasa, SEO optimizacija je dugotrajan proces. Ponekad su potrebno nekoliko mjeseci ili čak nekoliko godina kako bi prvi rezultati bili vidljivi. Pogotovo ako nas Google kazni zbog korištenja loših SEO taktika.
4. Točno znamo koje SEO mjere su upalile
Netko nas je preporučio, možda je vanjski link doveo klijenta na našu stranicu, a možda je netko google-ao određenu ključnu riječ… Vjerojatno nikad nećemo saznati koje SEO mjere su upalile i dovele klijente nama, ali to sigurno nije razlog zašto ne ulagati u SEO optimizaciju.
5. SEO stručnjak je dovoljan
Kako je gore u tekstu navedeno, SEO proces današnjice je postao jako složen. Iako je SEO stručnjak presudan, često jedan čovjek ne može posjedovati sve potrebne vještine za optimizaciju složenih web stranica. Za uspješan projekt je jako bitna suradnja SEO menedžera s developerom, copywriterima, web dizajnerima, stručnjacima za društvene mreže i općenito sa svim stručnjacima online marketinga.
6. SEO proces je unaprijed definiran
Iako se nastoji unaprijed definirati kako će izgledati proces optimizacije, ponekad se to ne može. Ovisno o stanju na tržištu, konkurenciji, donošenjem novih SEO update-a i drugim važnim čimbenicima, ponekad ćete raditi dano noćno dok ponekad mjesecima SEO radi sam za sebe.
7. Znamo razlog povećanja prometa
Povećao se broj posjetitelja za preko 700%? Veliki klijent želi surađivati s nama? Ma sigurno je SEO optimizacija razlog tome! Može biti, ali i ne mora. Teško je ponekad znati pravi razlog uspjeha web stranice.
8. Planirane mjere su uvijek izvedive
Nažalost ne možemo uvijek biti sigurni da ćemo planirane mjere moći implementirati. To nije samo zbog samih mjera – već prije svega zbog očekivanja SEO optimizacije.
8. Ulaganje u SEO je jednokratno
S vremenom se mijenja vaša ponuda, dodajete nove proizvode u webshop, neke više nemate u ponudi, nudite nove usluge… Unaprijed se pripremite da je SEO dugotrajan proces i da zahtjeva kontinuirani rad. U načelu se najprije napravi analiza trenutnog stanja stranice, zatim se implementiraju određene mjere, te se ponovi SEO analiza…
9. Više posjetitelja znači više klijenata
Razlog povećanja posjeta našoj web stranici ne moraju biti stvarni klijenti, odnosno ljudi. Danas tzv. botovi mogu povećati promet našoj stranici, ali oni sigurno ne donose stvarne kupce.
10. SEO uspjeh raste linearno
Ako očekujete linearan rast SEO uspjeha, ostat će te razočarani. Krivulja rasta rijetko kada raste u savršenom omjeru troškova i koristi, ali u svakom slučaju trebala bi rasti eksponencijalno.
Zaključak
Sigurno se sada pitate “Što će mi SEO donijeti?” ili “Zašto bi uložio/la novac u optimizaciju web stranice?” kad mi nitko ne garantira uspjeh ili povrat sredstava… Odgovor je vrlo jasan. Zato što SEO funkcionira. Jako je bitno znati što možete očekivati od SEO-a, odnosno imamo li otpočetka kriva očekivanja SEO optimizacije.