SEO greške: 7 najčešćih pogrešaka i kako ih brzo ispraviti

Osnove optimizacije internet stranice nisu toliko komplicirane, ali traže puno vremena i truda, a pomalo i znanja.
No, tko želi visoko rangirati na Google-u, prilikom dizajniranja web stranice trebao bi izbjeći ove početničke seo greške.

seo greške

1. Sporo učitavanje stranice

Postoje mnogo razloga zašto se neka stranice sporo učitava. Brzinu stranice možete provjeriti raznim online alatima. Google nudi svoju inačicu PageSpeed Insights koja vam može dati neke korisne savjete kako ubrzati učitavanje stranice.

Najčešće seo greške se događaju korištenjem prevelikih i odabira krivih formata medija (slika, videozapisa…). Preporuka je da veličina slika na blog postu ne prelazi 100KB po slici, dok je za naslovne slike preporuka ne koristiti slike veće od 1MB. Moderni formati kao što su webP ne sadrže previše podataka, stoga su odličan odabir za slike na stranici.

Na brzinu učitavanja stranice utječu i raznorazne css i java skripte. Nekolicina  PLUG-IN-ova koristi svoje java skripte, koje nisu neophodne za rad stranice dok istovremeno usporavaju rad. Za uklanjanje takve vrste grešaka, postoje pomoćni alati za tzv. cacheiranje podataka poput WP Rocket ili W3 Total Cache.

2. Double Content/Duplicirani sadržaj

Još jedna česta pogreška koju Google posebno sankcionira je dupli sadržaj. To se događa kad dvije ili više stranica imaju potpuno isti ili jako sličan sadržaj. Ova greška se najčešće događa kad stranica nije pravilno preusmjerena, odnosno kad je dostupna preko URL-a s www i bez njega.

Jednostavnim načinom možete  provjeriti dostupnost stranice preko različitih URL-ova tako što u Google tražilicu upišete site:www.domena.hr i  site:domena.hr. Ukoliko dobijete sadržaj preko oba upita, utoliko trebate otkloniti takve seo greške  na primjer uređivanjem htaccess datoteke.

Također, često se događa da nečiji sadržaj u cijelosti kopira. Google skuplja podatke o starosti neke stranice, stoga jako dobro zna tko je od koga preuzeo sadržaj.

3. Korištenje krivih ključnih riječi

Dobra analiza i primjena ključnih riječi je temelj svakog SEO-a. Prije nego krenete u izradu nove stranice, definirajte za koje ključne riječi treba stranica rangirati na tražilicama. Razmislite o relevantnim ključnim riječima, koristite tzv. long tail keywords te ih mapirajte na strateška mjesta koje Google posebno razmatra, poput H1 naslova ili meta podataka. Vodite se načelom da sadržaj optimiziram prema odabranoj ključnoj riječi, treba biti kvalitetan i jedinstven.

4. Keyword Stuffing: Prekomjerno korištenje ključnih riječi

Nekad davno vrijedilo je pravilo što više ključnih riječi to bolje za rang. Međutim to pravilo danas više ne vrijedi. Dapače, algoritam s kojim Google rangira stranice, prekomjerno korištenje ključnih riječi smatra manipulacijom sadržaja te takve pokušaje uveliko kažnjava. Može se čak dogoditi da vašu stranicu izbaci iz svoje baze.

5. Nedostatak meta podataka u SERP-u

SERP je skraćenica za search engine result page i sastoji se od nekoliko važnih podataka od kojih ćemo izdvojiti meta description i title tag.

Korištenjem besplatnog alata Sistrix SNIPPET generator možete vidjeti kako vaša stranica trenutno izgleda u  SERP rezultatima te generirati nove meta podatke  i kopirati ih u backend svoje web stranice.

5.1. Title tag ili naslov stranice

Iako naslov stranice nije presudan faktor za rangiranje stranice igra veliku ulogu da potakne čitatelja da klikne na našu stranicu. Što je title tag bolje optimiziran i daje bolje informacije krajnjem korisniku, to je vjerojatnost veća da ju korisnik odabere.

Postoje neka pravila o pisanju naslova stranice (title tag) kao što su dužina i korištenje ključnih riječi.

5.2. Meta description ili meta opis

Također,ni  meta opis nije presudan faktor za rangiranje web stranice na tražilicama,ali je odlična prilika za privlačenje ciljne publike. Meta description ili meta opis je nešto duži od title taga (naslova stranice). U nedostatku istog  ili u slučaju da Google meta opis ne smatra relevantnim, odredi ga sam. Često taj opis nije optimiziran i treba ga prilagoditi. 

6. HTTP statusni kodovi

Postoji niz http statusnih kodova koji negativno utječu na optimizaciju stranice. S obzirom na to da botovi za pretraživanje svaki statusni kod drugačije tretiraju, bitno je ispraviti one koji imaju isključivo negativni učinak.

6.1. 301 i 302 redirection

Ne događa se rijetko da iz nekog razloga trebamo preusmjeriti jednu stranicu na drugo. Bilo da je riječ o trenutnoj nedostupnosti nekog proizvoda ili usluge, pa je potrebno preusmjeravanje na primjerice početnu stranicu ili je riječ o preusmjeravanju stare stranice na potpuno novu.

U prvom slučaju se preporučuje koristiti 302 redirection koji označava privremenu redirekciju. Google algoritam stranice sa statusom 302 uopće ne razmatra za rangiranje, odnosno ne koristi seo u tom slučaju. S druge strane statusni kod 301 označava stalno preusmjeravanje i  koristi se u slučaju da staru stranicu ne planiramo ponovno koristiti.  U tom slučaju Google tražilica u potpunosti upotrebljava dobrobiti optimizacije i rangira stranicu prema tome.

6.2. 404 client error

Svatko od nas se barem jednom susreo s ovom pogreškom. Statusni kod 404 označava da stranica ne postoji. Preporuke sa strane Google-a su vrlo jednostavne. Kreirajte tzv. 404 stranicu i prilagodite je vašoj organizaciji. Informirajte korisnika da stranica ne postoji te mu pružite mogućnost preusmjeravanja na početnu ili bilo koju drugu relevantnu stranicu.

6.3. 500 i 503 server error

SEO greške s 500 i/ili 503 statusnim kodom označavaju neku pogrešku sa strane servera. Bilo da je riječ o grešci unutar koda ili software-a, svakako se preporučuje izbjegavati ovakvu vrstu koda jer ih Google nimalo ne voli. Dok statusni kod 500 označava trajni problem, kod 503 ukazuje da je stranica privremeno nedostupna.

S obzirom na to da su serverske pogreške često složene, za otklanjanje ovog problema potrebna je pomoć programera.

7. Krivo korištenje naslova

Među česte seo greške spada krivo korištenje naslova i podnaslova.  Svaki naslov je  posebno definiran unutar koda i ima svoj određeni format. Često se pogrešno koristi te mnogi developeri hijerarhiju naslova h1…h6 koriste za design stranice.

S druge strane to je fatalna greška u smislu SEO-a. <H1> tag se koristi za glavni naslov stranice odnosno primarnu ključnu riječ i treba se koristiti samo jedanput po stranici dok podnaslova h2…h6 smije biti više.
<h1> tag ima svoju minimalnu i maksimalnu dužinu te treba biti jedinstven za svaku stranicu.
Hijerarhija naslova h1…h6 se također treba poštivati jer je važan faktor Google-ovog algoritma.

Zaključak

Besplatnim alatima i aplikacijama možete i sami provjeriti postoje li pojedine seo greške i na vašoj stranici, a pomoću savjeta iz ovog teksta moći ćete ih brzo ukloniti.
On-Page SEO je dugotrajan proces i ispravak svake seo greške možda nije odmah vidljiv Google-u, ali svakako pridonosi višem rangu stranicu na tražilicama.