Tajna ključnih riječi

tajna ključnih riječi

Što su ključne riječi?

Ključna riječ je pojam ili skup pojmova koje korisnik upisuje u tražilici kako bi došao do određenih informacija. Nakon upisivanja određene fraze, Google algoritam uspoređuje svoju bazu podataka s tim pojmom te nudi relevantne stranice kao odgovor na sam upit.

Ključna riječ treba što jasnije opisati cilj sadržaja. Prilikom odabira ključnih riječi važan aspekt relevantnosti je ciljna skupina odnosno intencija pojedinog upita.

Za rast organskog prometa, odnosno povećanje konverzija bez oglašavanja, ključni faktor su upravo ključne riječi.

U prošlosti su ključne riječi bili glavni faktor za rangiranje na prvoj stranici Google tražilice. Vrijedilo je pravilo: što više ključnih riječi, to viša pozicija. Međutim, to se danas smatra jednom od najvećih SEO pogrešaka. Prekomjernu uporabu odnosno kanibalizaciju ključnih riječi na jednoj stranici Google strogo kažnjava.

Razlikujemo primarne i sekundarne ključne riječi. Glavna ili primarna ključna riječ je najrelevantniji pojam za naš sadržaj, dok riječi relevantne našoj temi označavamo kao sekundarne ključne riječi.

Važnost ključnih riječi

Stranice koje rangiraju na prve dvije stranice rezultata pretraživanja ostvaruju najviše prometa. Rijetko tko će listati dalje od druge stranice na Google-u. Iako na rang internet stranice na tražilicama utječu mnogi faktori, važnost ključnih riječi je značajna.

Nekoliko godina unazad, tzv. meta keywords su bile od značajne važnosti. S obzirom na to da tada tražilice nisu mogle kategorizirati stranice prema sadržaju, meta tagovi su bili odlično rješenje za pružanje informacija prema kojima su u konačnici bile rangirane.

Google algoritam, ali i algoritam drugih tražilica danas je poprilično napredan te jako dobro razumije sadržaj stranice te meta tagovi više nisu relevantni za pozicioniranje.

Tu ulogu su preuzele ključne riječi te one botovim daju informacije o sadržaju web stranice prema čijoj relevantnosti Google rangira pojedinu web stranicu.

Važnost ključnih riječi nije u kvantiteti, nego u njihovoj kvaliteti.

Vrste ključnih riječi

Razlikujemo tri vrste ključnih riječi, odnosno možemo ih podijeliti prema:

  • namjeri pretraživanja (search intent)
  • odnosu broja pretraga (search volume) i konkurentnosti (keyword difficulty)
  • duljini (long i short tail)

Vrsta ključnih riječi prema namjeri pretraživanja (search intent)

Ključne riječi robne marke ili brand keyword:

Korisnik traži određenu brend kao što su McDONALD’s ili Nike.

Namjera navigacije ili navigational intent:

Namjera pretrage odnosno cilj je određena internet stranica ili web-lokacija

Komercijalna namjera ili commercial intent:

Korisnik namjerava izvršiti konverziju komercijalne prirode (npr. kupnja)

Namjera transakcije ili transactional intent:

Iako se ključne riječi komercijalne namjere mogu uvrstiti i u transakcijske ključne riječi, namjera transakcije ne mora nužno biti komercijalna. Transakcijom se smatra na primjer i preuzimanje (download) datoteka.

Što je namjera sadržaja jasnija, to je stranica pouzdanija što za korisnika, tako i za Google i ostale tražilice.

Vrsta ključnih riječi prema odnosu broja pretraga i konkurentnosti

Prilikom kreiranja strategije ključnih riječi među najbitnijim metrikama je search volume ili opseg pretraživanja. Ta metrika označava koliko je ljudi pretraživalo navedeni pojam odnosno koliko je tražena fraza popularna.

S obzirom na to da postoje rijetki pojmovi koji već nisu online, odabir ključnih riječi uveliko ovisi i o samoj konkurenciji. Što je konkurencija manja, a opseg pretraživanja veći, vjerojatnost pojavljivanja na prvoj stranici Google tražilice je veća.

Odličan alat za pretragu ključnih riječi prema search volume i keyword difficulty je ubersuggest.

ubersuggest primjer za pojam ključne riječi
UBERSUGGEST: primjer pretrage za pojam “ključne riječi”

Vrsta ključnih riječi prema duljini:
Razlika između long i short tail keyword-a

Kao i što sam naziv kaže, razlika između long i short tail keyword-a je u duljini. Short tail keyword se sastoji od jeden do najviše tri pojma, dok se fraza duža od tri riječi naziva long tail keyword.

Opseg pretrage (search volume) i stopa konkurencije u pretraživanju jednostavnih ključnih riječi su u pravilu više nego kod složenijih fraza.

Međutim, idealna strategija ključnih riječi bi se trebala temeljiti na long tail keyword-ima. S obzirom na to da se pomoću long tail keyword-a jasnije može odrediti namjera korisnika, lakše je postići bolji rang.

U idealnom slučaju, želite pronaći ključne riječi s velikim opsegom pretraživanja (search volume) i niskom stopom konkurencije u pretraživanju (keyword difficulty).

Mapiranje ključnih riječi: Gdje se sve koriste?

Google algoritam obuhvaća preko 400 poznatih faktora za rangiranje. Pretpostavlja se da postoji bar toliko, ako ne i više, nepoznatih.

Mapiranje ključnih riječi tražilicama, odnosno botovima za pretraživanje, daju bitne informacije o cilju i namjeni sadržaja na stranici.

Razlikujemo primarne i sekundarne ključne riječi. Glavna ili primarna ključna riječ je najrelevantniji pojam za naš sadržaj, dok riječi relevantne našoj temi označavamo kao sekundarne ključne riječi. Sekundarne ključne riječi mogu biti razne varijacije pojmova, dok se kod primarne ključne riječi fokus stavlja na samo jednu jedinu riječ

Primarna ključna riječ bi se trebala koristiti :

  • title tag
  • meta description
  • H1 naslov
  • minimalno jednom podnaslovu
  • URL web lokacije
  • u nazivu prve slike
  • alt atribut prve slike
  • unutar prvih 100 riječi teksta

Sekundarne ključne riječi bi se trebale koristiti :

  • title tag (ako primarna riječ nije preduga)
  • nazivima ostalih slika
  • alt atributima ostalih slika
  • unutar konteksta teksta
  • unutar podnaslova

S obzirom na utjecaj pojedinih faktora Google algoritma za rangiranje primjenu ključnih riječi mapiranje podijeliti na vrlo važne, srednje važne i manje važne.

  • primarna ključna riječ unutar title tag-a
  • primarna ključna riječ u glavnom naslovu (H1 naslov)
  • primarna ključna riječ unutar prvih 100 riječi teksta
  • primarna ključna riječ unutar URL-a
  • sekundarne (relevantne) ključne riječ unutar podnaslova h2…h6
  • sekundarne (relevantne) ključne riječ unutar teksta
  • primarna ključna riječ unutar alt atributa prve slike
  • primarna ključna riječ unutar nazive prve slike
  • primarna ključna riječ unutar meta description-a
  • boldanje primarne ključne riječi
  • kurziv primarne ključne riječi

Zaključak

Ako želite da vaša stranica visoko rangira na Google tražilicama, potrebno je napraviti temeljitu analizu i strategiju. Relevantnost i odabir ključnih riječi ovisi o ciljnoj skupini i namjeri sadržaja. U svakom slučaju, optimiziranje stranice za određene ključne riječi je nedvojbeno jedan od glavnih faktora Google algoritam za rangiranje.